Ödets ironi?!? =)

Efter att ha slumrat till och sovit några timmar så vaknade jag nu precis till liv igen av att tekniken (läs min dator som står brevid mig i sängen och brummar) gör mig påmind om att det är dags att ta tag i det där sista på sin inlämningsuppgift. Deadlinen närmar sig med språngsteg.

Och apprå på det där med deadline. Låt mig gissa att den person som satte deadlinen för de här uppgifterna inte är just en sådan deadline-människa som jag och många andra är. Eller så är kanske han van vid och mycket väl medveten om att studenterna utnyttar dygnets alla timmar. Men vem sjutton är elak nog att sätta deadline till klockan 8.00 på morgonen??! Det är nästan så att jag lite grann hoppas att just de här mornarna så är sömnen inte riktigt lika skön som de andra mornarna för honom.

Mina ögon har precis börjat vänja sig vid det skumma ljuset av sänglampan och kroppen har börjat inse att det är dags att sätta igång och producera igen. Då hör jag en duns i hallen av att min vän Ny Teknik dimper in genom brevinkastet, efterlängtad och återigen tillbaka efter en längre frånvaro av juluppehåll och lite andra småbekymmer. Men nu har den alltså hittat hem till mig igen.

Det är inte utan att ett litet leende sprider sig över läpparna trots den tidiga timmen och den stora oviljan att vakna till liv igen. Okej att det kanske inte är så mycket ödets ironi, men visst är det ändå lite komiskt när ämnet på inlämningsuppgiften är Teknikhistoria! =)

Bäst att skynda sig att skriva klart uppgiften, så kanske man till och med hinner insupa lite i Ny Teknik innan det är dags att bege sig av till dagens föreläsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback