Ny look #2


Fortsättning på den produktiva improduktiva dagen...

Som ni kanske ser så har min blogg fått ett nytt utseende. Och jag måste säga att tilläggsapplikationen "Firebug" till Mozilla Firefox är en liten vän som jag ska lära känna bättre.

Det är jättelätt att fixa och dona själv i kodningen på stilmallarna nu. Jag har ju varken ork eller lust att sätta mig och bygga upp en helt ny sida själv. Därför utgår jag från en av de stilmallar som blogg.se tillhandahåller och ändrar själv friskt i den.

Och äntligen så börjar man se hur det hänger ihop och eftersom man med Firebug kan klicka sig igenom hela sidan och så visar den vart i koden man är och då med den lilla befintliga html-kunskapen jag har så kan jag lyckas lura ut vad som ska ändras och hitta roliga färgkoder att byta mot.

Så så här blev resultatet... det kommer att göra några finjusteringar inom kort men dessa kommer knappt att märkas. Jag är supernöjd i alla fall. Nu har jag verkligen en sida som ingen annan har. =)

Annars har dagen ägnats åt att rensa, sortera och mappa i min mailbox. (Det var faktiskt nödvändigt och nu finns det ett bra system att hitta i igen.) Har dessutom tittat igenom Platsbanken efter jobbannonser och hittade en del som ska sökas. Kanske inte de mest roliga, men ändå.

Jag är nu för kvällen PF (= pojkvänsfri), så man kanske skulle ta och sätta sig en stund med pluggandet. Eftersom jag ändå funkar bäst på kvällen. Ett tal gjort idag är ett tal mindre att göra imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback