Ibland lönar det sig att vara Vetgirig

Jag är med i ett kunskapstest, www.vetgirig.nu och får en fråga varje dag att svara på. Utöver dessa kommer det ibland en utmaning från en annan deltagare och då får man fem frågor ur blandade kategorier att svara på så snabbt som möjligt.

Nyss kom det just en sådan utmaning, som jag tog mig an med största nöje. Men vad paff jag blev när jag i svaret såg ett recept... men jag hann ju inte mer än reflektera över det eftersom jag ville få en bra tid, och hoppade vidare till nästa fråga.

När de fem frågorna var besvarade så var jag ju tvungen att gå tillbaka och se vad det nu kunde varit för recept till svaret som var rönnbär. Min gissning var att det var rönnbärsgelé och det kunde kanske vara kul att göra någon gång.

Men lite överraskande så var det det här jag hittade...

Recept på Rönnbärsbrännvin:
Plocka mogna rönnbär.
Lägg i frysen ett dygn.
Rensa.
Fyll sedan en flaska till 3/4 med bär.
Fyll upp med renat brännvin eller vodka.
Låt stå i rumstemperatur en vecka.
Häll upp på ny flaska.

Låter ju intressant... man kanske skulle prova. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback