Dagen som försvann... =)

Då har man helt dödat ytterligare en dag i sitt liv. Dagens ord och tema var nämligen bakis. Började kl. 11 när väckarklockan ringde. Inatt tyckte jag visst att det var en bra tid att gå upp, det tyckte jag inte idag. Kände mig fortfarande full, lullade till toan och sen tillbaka och kröp ner i sängen igen.

Efter ett par timmars sömn till var det bara att gå upp och duscha och slänga på sig kläder för att gå ner och handla... hade ju ingen frukost hemma. Bakisbegären tog överhand och jag föll för frestelsen av pizza och cola. Vi har tydligen fått nya ägare och min gamla klassiker fanns inte kvar, så det fick bli en ny. Men jag ångrade att jag inte skippade vitlökssåsen, den var bara överflödig. De hade ju sås på nästan alla pizzor och jag orkade inte hålla på och krångla.

Väl hemma åt jag en slice och orkade inte mer. Så jag har ätit en slice lite då och då och tankat med cola. Lagom til kvällen har man blivit människa igen. Skyller på att jag inte hade ätit så mycket under gårdagen och att jag inte tog någon nattmacka när jag kom hem. Men man får väl skylla sig själv. =)  Det var i alla fall trevligt att bara dricka lite öl, tjôta och titta på Let's Dance-finalen hemma hos Annikan. Utgången var väl kanske lite överflödig och de nötterna som vi träffade på puben stal ju bara tiden. Okej, ett och annat garv gav de väl oss, men mest var de bara jobbiga... Cheers!

Jo, en sak som gjorde pubbesöket värt (förutom en trevlig sällskapsstund med Annika, så klart!) var att jag provade en ny öl. Ahlafors Mörk. Det var riktigt god. Måste se om det går att få tag i den på Systemet någongång. Det fanns visst tre olika i serien: Ljus, Mörk och Ale. En rekommendation till Kajsabaren kanske... det är ju alltid kul att prova på nya lokala öl.

Appråpå något helt annat... I'm still going strong! =)
Jag hann precis in på Systemet innan de stängde igår. Hade varit i banken som låg nästan vägg i vägg innan och lämnat in lite papper. Fick tag i Annika så jag skulle köpa med mig några öl till henne också. Kommer fram till kassan med 4 Carlsberg Hof, 4 Starobrno och 4 Primátor och känner att kassörskan granskar mig nog och jag tänker att haha... nu går det inte längre. Men till min förvåning så säger hon: "Har du legitimation? (tittar på det, ler och tittar tillbaka till mig) Du får ta det som en komplimang!" Haha... jodå, en komplimang tog jag det absolut som, däremot var det svårt att hålla tillbaka det gläderus som fyllde mig. Men jag tackade glatt, packade ner mina öl och gick ut med ett stort leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Annikan

Det var en kanontrevlig kväll! Håller med dig om att utgången var lite onödig. Hur många gånger kan en männsika igentligen skåla på fem minuter? Jisses :). Men utöver det var det himla nice :)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback