Wapfynd

Igår var det tentaplugg för hela slanten. Ja, i alla fall efter att jag blivit väckt efter att somnat om när väckarklockan ringt. Så det var bara att pallra sig in till skolan lagom till lunchtid för att påbörja en lång dags pluggande.

När klockan börjar närma sig 20.45 så ser jag att en auktion på Tradera som jag ville lägga bud på snart skulle gå ut. "Hmm... kanske bäst att pallra sig hemmåt så att man hinner vara med i slutstiden. Eller så får jag stanna kvar här tills dess", tänkte jag. "Äsch, kanske lika bra att packa ihop snabbt och dra sig hemmåt"

Sagt och gjort, det packades ner i en fart och begav mig ner till hållplatsen för att haffa första bästa buss eller spårvagn hemmåt. När jag kommer ner till hållplatsen så hör jag sirener och ser blåljus från både brandbil och flera ambulanser blinka lite längre upp i vägkrönet. "Åh, nej!" En spårvagn står still i backen också. Alltså kommer det inte gå några vagnar på ett tag. 16-bussen har kommit men kommer inte ut från hållplatsen för att 58:an står ivägen och det går inte att backa. Så hoppet om att bussarna ändå kan ta sig förbi, börjar också falna.

Surt inser jag att med de små marginalerna jag hade så skulle jag inte hinna hem till auktionstidens slut. "Varför la jag inte ett bud åtminstone, innan jag packade ihop?!", tänkte jag bittert. En bärgare bogserar bort en taxi som är skrapad längs sidan och olycksbilden börjar klarna. Den stillastående spårvagen börjar rulla uppåt så sakterliga och trafiken börjar rulla på igen, men kraftigt försenad.

Sen får jag en idé... Det kanske går att gå in på Traderas sida via mobilen. Inte helt smidigt kanske, men värt ett försök. Bara för att se om budgivningen har tagit fart. Jojomen, efter lite bläddrande fram och tillbaka så lyckas jag att logga in på mitt konto och slutligen hittade jag också mitt objekt. Fortfarande inga nya bud lagda och det är knappa 15 minuter kvar. Objektet är en dubbel dansmatta till Playstation2 som jag ville bjuda på. Enda och högsta budet som låg var 50 kr och jag tänkte att jag lika gärna kunde lägga ett lite högre bud och hoppas (eftersom jag inte var säker på wap:andets funktionsduglighet i detta fall). Jag la mitt bud som blev högst, och med bara en kronas höjning. Sen letade jag upp funktionen för uppdatering av sidan. Jojomen det funkade.

När jag kommit fram till Marklandsgatan så ser jag 7 rulla iväg från hållplatsen precis i samma stund som jag kliver av 16-bussen. Och ingen annan vagn kommer förän om 8 minuter. Jahapp... det var lika bra att bara hoppas på att mitt bud skulle hålla. Wap:ade in igen och nu var det 4 minuter kvar, fortfarande var mitt bud högst och inga nya bud var lagda. Uppdaterade sidan med jämna mellanrum. 3 minuter, 2 minuter kvar... När det var 1 minut kvar så började det hända saker. Någon försökte bjuda över, men mitt bud var fortfarande högst. I panik försökte jag hinna lägga ett nytt maxbud för att gardera mig. Men näe... det var försent! Tiden var redan ute. En ny uppdatering av sidan... Va! Mitt bud var högst. Jag hade vunnit auktionen, precis på mitt maxbud. Haha...den andra snubben som försökte bjuda var inte tillräckligt snabb och ökade sina bud med för små steg.

Tjoho... jag fick min dansmatta. Men mest av allt är jag väldigt facinerad av teknikens möjligheter och väldigt nöjd över att jag kom på att chansa. Nu väntar jag bara på att höra från säljaren och bestämma leverans eller hämtning eftersom den fanns i Göteborg =)

Kommentarer
Postat av: Lena

Ett stort Grattis til Mattan!!!!



Slit den me hälsan!



ha det gött!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback