Tjock fleecefilt och mössa

Ohmtentapluggtider... vilken bra tid att flykta med allt annat!! =)

Vad skulle man gjort om man inte hade internet i dessa tider... förmodligen pluggat.. haha! Eller näe, människan är lat av naturen och det finns säkert andra saker som skulle ta över datorn och internet´s roll som den stora tidfördrivaren. Bara för några månader sedan fick jag ju helt plötsligt för mig att jag behövde städa ur och möbelera om i mina kökslådor... och det kunde inte vänta en sekund till. Jojomen, mitt i tentapluggandet var det.

I dag har jag flyktat med Facebook, Tradera, Googla efter delar till min servis som jag ärvt av farmor, tittat in på Sibas sida ett par gånger, kollat mailen med jämna mellanrum, jämfört priser på Ginza och Tradera, msnat lite med mamma och Annika... jaa, och nu sitter jag ju och bloggar också. Mm... vad skulle man gjort utan internet.

Datorn står ju illa nog på hela tiden eftersom jag har den som "mp3-spelare"... det är ju där all musik finns. Sen att jag har en hel bokhylla full med cd-skivor och en cd-växlare som bara står och samlar damm, det hör väl inte till saken... Det är ju på datorn som man har kontrollen över musiken ;) och så kan man ju ändå passa på att bara när man ändå har den igång.

Och det där med att "ska bara" har tydligen fått oerhörda proportioner på mig för tillfället. Vilket nämligen resulterat i att vända på dygnsrytmen. Uppe på nätterna och "ska bara" samtidigt som jag (trots allt faktiskt) får pluggat lite, men framåt morgonkvisten blir det att sova lite... lagom att gå upp sen eftermiddag. Suck... vet inte hur jag ska ta mig ur denna onda spiral. Ikväll är det hårda tag som gäller! 23.00 ska jag ligga i nerbäddad oavsett om jag är trött eller inte. Måste få vänt rätt på det hela igen.

Temperaturen har pendlat hejdlöst de senaste dagarna. Härom natten var det -10 grader ute och det höll sig på -7,5 under gårdagen. Men nu är det återigen plus grader och det regnar ute. Kunde det inte bli snö istället!?? Vill ha snö! Men vad gör väl det egentligen att temperaturen skiftar? Här inne är det lika kallt som vanligt, för att kunna sitta still vid skrivbordet har jag de senaste dagarna bott i en stor, tjock fleecepläd runtomkring mig och stickad mössa nerdragen över öron och ögonbryn... hehe ser ut som värsta hip-hoparen. =)

Lyssnar på Winnerbäck och drömmer om sommaren... Men nu är det dags att ta tag i pluggandet lite... yo, yo! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback