Nostalgi

Vilken nostalgitripp jag är på nu. =)

I ett par dagar har jag samtidigt som jag pluggar suttit lyssnat igenom min jättehög med gamla kassettband. (Håller fortfarande på förövrigt.) Försöker fånga upp alla de där bortglömda låtarna som man inte kunde leva utan tidigare, men som nu ersatts av nya sådana låtar.

Med låtar kommer minnen... haha... Många minnen går ju automatiskt till en hel del bilturer, eftersom det var där banden användes som mest. Tänk att man till och med idag kommer ihåg vilken nästa låt är på sina blandband, bara för att man lyssnat såååå många gånger på dem.

Och bara tanken på allt jobb man hade med att göra dessa blandband. Bara det att sitta och spela in "Trackslistan", "Svensktoppen", "Upp till 13" eller andra program på radion, när man ville få ner låtar och inte hade råd att köpa skivan. Eller att man lite halvt planerade sina inköp av skivor, att det var onödigt att köpa en om  kompisen hade den (om man såklart inte väldigt gärna ville ha ett eget exemplar av den). Då gick man hem till kompisen och hade en sådan där "spela in"-dag och skivorna spelades över på kassettband. (Åh näe, cd-brännare fanns inte att tillgå då...)

Haha... jaa, tänk vad tekniken har utvecklat sig. Bara det att många tar Internet och dess möjligheter förgivet idag. Men det är inte så länge som det har funnits i var mans hem. Jag kommer ihåg när Internet "kom" in i mitt liv, det var strax efter att jag börjat på mitt andra jobb runt 1995-96. Är lite osäker för jag blandar ihop det med att vi fick Windows95 också. Det var revolution på den tiden! =)

Det tog inte så lång tid innan man blev förstjust i detta enorma forum och snart begav det sig att det skaffades modemuppkoppling hemma. Det gjorde ju det hela mycket lättare att spela "Diablo" med kompisen hemifrån. Innan var det ju tvunget att planeras dag och kånka över dator med skärm och alla tillbehör. Inget bärbart på den tiden inte! =P

Hehe... det är inte annat än att man börjar känna sig gammal. Men det finns en hel del goa låtar som glömts bort... =)

Kommentarer
Postat av: Joppe

Inte så dumt med kassetband! Häromdagen hittade jag min MD-spelare, vilken flopp pryl det var... har för mig att jag han använda den i max 1 år innan MP3-spelarna tog över ha ha =)

2009-01-10 @ 22:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback