Man kan tentaflykta med vad som helst! =)

Haha... idag tog jag nog och överträffade mig själv i tentaflykt med konstiga/onödiga saker...

Jag har sorterat och städat bland mina plastpåsar!


Ja, det är sant! Jag har två stora lådor  under skafferiet i köket som jag brukar knöka ner mina plastpåsar i. Men så är det ju det där när man ska ha tag i en påse till soptunnan så hittar man ju aldrig de vanliga påsarna. Och varför ska de ta upp två lådor, frågade jag mig också.

Sagt och gjort, så tog jag upp alla och började vika och sortera dem i olika högar. En hög med "för-små-för-något-vettigt" (sådana man borde slänga, men som kan vara bra att ha ibland och vissa funkar bra till att ha med en matlåda), en hög med "fin-påsar" (som man kan använda för att ta med sig något lite större än matlåda), en hög med "okej-som-soppåsar-också" (inte av den vanliga matkasseformen), en hög med "gigantiska påsar" (Storlek eller modell större), och slutligen två högar av matkassar och systempåsar på golvet. Tada... ordning bland påsarna och nu en låda ledig till att lägga andra saker i.

En klasskompis har också hittat på det konstigaste tentaflyktssysslorna. Dammsugit tv:n inuti, helt övertygad om att det förmodligen skulle brinna upp om han inte gjorde det precis då. En annan gång åkte han till sin systers lägenhet för att plugga i lugn och ro utan att distraheras... med resultatet i att det grovrengjordes bakom spis och i ventilationssystemet (har jag för mig... du får väl rätt mig om jag minns fel..tihi...!)

Någon annan som har några roliga, konstiga, udda tentaflyktssysslor att berätta om? Eller ja, det behöver ju inte vara just tentaflykt. Detta är ju ett fenomen som sätter klorna i en just som an måste göra något som inte är så roligt. Jag kan bjuda på kaffe för bästa postade inlägget... och eftersom det är tentavecka så är det ju inte helt otänkbart att det kanske kan bjudas på något hembakat till.. =)
Men skynda er den 17:e är sista tentadagen.  ;)

Kommentarer
Postat av: A Nonym

Maggan kom tillbaka till Linsen! Allt är förlåtet!



//Kille som har tentaflyktat hela helgen genom att ligga på sjukhus

2009-01-08 @ 20:48:40
Postat av: maggan73

Stackars dig! Låter inte kul... roligare tentaflykt kan man ju hitta på än att vara på sjukan.



Jag gjorde ett tappert försök idag. Men insåg att det inte var någon idé... Men imorn är jag i Linsen igen! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback