Den stora dagen C... för hundrade året!

Japp då var det Valborgsmässoafton och dags för Cortègen.

För mig har den alltid funnit även om jag inte varit där och tittat varje år.
Men man har några söta minnen från när man var riktigt liten
och man var där med mor och far.
Någongång kastades det till mig en banan, bland annat.
Under gymnasiet var det en ny period då man också gärna gick och tittade.

Men lösnumrerna är ju klart de som man kommer ihåg bäst.
Konstorsstolen, WC-stolen, Soffan... alla självklart motoriserade.

Har varit med och byggt själv två år (2005 och 2006).
Första året hade vi om "Värsttragik" och om att kontrollanterna tryckte ut folk genom rutorna och deras förbättringsåtgärdsreklam (prickarna)
som inte vart nåt nåt bra.
Andra året hade vi om att lastbilschaufförer dricker sig berusade på färjorna och att de kör på folk när de kommer ut på vägarna.

Men i år ska jag som de senaste åren bara avnjuta den i en slänt,
med några vänner och grymt mycket annat folk!

Men först är det mössbyte... svart mössa av, vit mössa på! 

Ha en skön Valborg!

Kommentarer
Postat av: Mr 99

Hur är det med minnet egentligen? Jag tror att du blandat omkring årtalen lite. Värsttragik var iaf. anno 2006. Så mkt minns jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback