Då åkte man dit så det ryker om det...

...höstens först förkylning har greppat klorna i mig ordentligt! Hostar och snorar samt har hemska feberdrömmar på nätterna och kämpar sig upp till föreläsningarna på dagarna.

Igår hade vi dessutom pubkväll i med Elektra... alltså Elektra (tidningen som jag jobbar med i skolan) skulle hålla puben öppen under måndagskvällen. Vid lunch stack några av oss och handlade... för mat måste man också arra om man ska sälja alkohol. Det blev Elektraburgare... som blev grymt goda. (Tobias... lova att du säger till mig nästa gång jag låter skepptisk till dina dressingförslag... dressingen var gudomligt god och fräsch!) Under kvällen var det även tänkt att folk skulle få låta sin fantasi och kreativitet flöda friskt. Vi marknadsförde att inspiration fanns att tillgå i baren... För grabbarna (som faktiskt, tro det eller ej, är större gottegrisar än vad jag är...) hade bakat kladdkaka som skulle säljas med kaffe... för att inte nämna PÅTÅREN. =)

Kvällen blev en succé... trots vårt fatala misslyckande i att marknadsföra kvällens aktivitet och att det trots allt var en måndag så dök det upp ett gäng av både Nollan och Gamble... vilket var väldigt trevligt. Vinnaren av bästa inlämnade bidraget och vinnaren i turnering i dansmatte-dansandet belönades rikligt med vardera PEZ-figur.

Självklart är man genomsnäll och gör allt för att Nollan ska har roligt hela Nollningen ut, och därmed lyckas övertala servingsansvarige och dansmatte-ägaren att stanna kvar lite längre så att vi kunde hålla puben öppen så länge Nollan var där. Vilket ledde till att efter kassaräknade, iordningställande och städande, så slutade kvällen vid 23-tiden. Självklart missade jag ju precis en buss, så jag var hemma strax innan 24... dötrött och bara kraschade i sängen för att hinna sova så mycket som möjligt innan föreläsningen kl.8.00 idag. Men vad händer... jo, jag vaknar 03.30 och kan inte för en endaste sekund somna om! Jag som i normala fall somnar innan jag landar på kudden och var genomtrött! Jag förstår inte. Jag kände mig inte ens stressad över att sova, vilket man skulle kunna tro. Kanske var det kaffet som jag druckit under kvällen, men jag brukar inte vara känslig för det.

Men det blev som det blev... sleten tog jag mig till skolan och hade mastodontisk föreläsning 8.00-11.45 sen lunch och håltimma tills föreläsningen 15.15-17.00. Koncentrationen var väl inte på topp under hela tiden på någon av föreläsningarna... men vad skulle man göra. Egentligen skulle jag ikväll ha fotograferat på NollpoQuarlen (Sektionstävlingen i ölhävning för Nollan) men lyckades be snällt en eller två av förra årets fotografer att hjälpa mig. Så jag kunde åka hem och sova gott.

17.50 la jag mig på sängen och somnade omedlebums... tills jag vaknar av att mobilen vibrerar... sömndrucken tänker jag att det är ju väckningen från i morse som gör sig påmind nu istället... tills jag själv hör orimligheten i resonemagnet och inser att det är någon som ringer. Jodå, det är självklart en som ringer och ska säkerställa att vi kommer och fotograferar på hävet. Japp, det var det minsann, sa jag. Och sen var ju den sömnen störd och nu har jag inte sovit sen dess. =(

Så nu är det snart dags att hoppa i säng och förhoppningsvis sova gott. Har inga föreläsningar imorgon, men ska skriva en labbrapport som ska lämnas in senast torsdag. Behöver dock läsa en sådär 80 sidor innan jag kan skriva på den. Sen ska det läsas en ca 100 sidor till innan nästa labb på torsdag. För att inte tala om allt det som jag ska läsa ikapp i den andra kursen...huh... och det är bara läsvecka 2!

Näe hopp i säng nu... Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback