Första advent

Jahapp... då var det dags igen. Julen närmar sig med språngsteg! Man hinner ju aldrig med att njuta av julstämningen innan den är över. Som tur är så har vi på Chalmers förskjutit en del sådana tillfällen något, eftersom vi har tentaveckan när det är som mest aktivit i julstöket.

Därför har det redan avverkats Lussegasque (14 nov) eftersom vi firar Lucia den 13 november istället. Det är även från den dag då Adolphson & Falks underbara "Mer jul" spelas oavbrutet i vår föreningskorridor, till mångas glädje och säkerligen många andras förtret. Men mysigt är det... och trots allt så tröttnar jag aldrig på den. Vi har haft glögg och pepparkakstest som aspningsaktivitet i Elektra och efter sektionsmötet då alla nyinval till föreningarna skett så ordnade årets lekmannarevisor Tomas med lekarna kring granen. Klassikerna "Små ankorna" och "Raketen" var givetvis med.

I morgon är det julpysselkväll med TGE i Kajsabaren... julstök och julpyssel och pynta granen...etc. Mysigt. Tur att jag hinner gå dit en liten stund, för senare är det dags för näst sista buggkurstillfället på DIGG.

I dag är det alltså första advent... återigen är det dags att plocka fram adventstakarna och ta fram sina elektroingenjörska kunskaper när det är dags att leta efter vilka lampor det är som är trasiga och vilken sort det var man skulle ha nu igen... Lika kul varje år! Lite glögg och pepparkakor hör väl dagen till också.

Igår var det danstävling i stan, Donnumstegen! Jag och Uffe var där och tittade lite... inspirerande! Haha... det var jättekul att titta på alla stilar. Vi hejade på Linus och Risse som tävlade i BVD-klassen och båda tog sig till finalomgången, men vi var inte kvar så länge, så jag vet inte hur det gick till slut. Sen måste jag ju säga att BoogieWoogie'n lockade ännu mer nu! Har sett det på tävlingar i TVn innan. Kul att få ha karaktärer i dansen också och få ha tidsenliga kläder till rock'n roll musiken. Grymt kul att se dem showa loss på dansgolvet! Sen hittade jag dansskor av en slump på rea... så nu är jag stolt ägare av ett par riktiga dansskor! Så nu är man en äkta dansnörd! =)

Ikväll är det fridans på DIGG och då måste ju de nya skorna dansas in och testas! =) Nu är det snart slut på kurserna... imorgon är det nästsista gången, nästa söndag är det julavslutning och sen måndagen efter det är det sista kurstillfället i steg3-kursen...dvs. sista kursen i ordningen. Hjälp... då har man ju gjort allt! Näe, näe... jag ska minsann gå om de tre fortsättningskurserna under våren. Kanske ska passa på att ta de som innehåller fem kurstillfällen... man kan ju ha missat någon rolig tur. =) Sen får vi väl se vad man ska hitta på... dags att prova något nytt kanske? Fast jag tycker ju fortfarande det är så himla roligt med buggen... vill inte röra till det med en massa annat konstigt än. Vi får helt enkelt se vad som händer. Men först... ska vi fridansa ikväll och kurs imorgon!

Bugga lungt! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback