Paradiset!

Haha... idag fick jag mig ett par ordentligta skratt. Av en slump så zappade jag förbi kanalerna på tv:n men fastnade på Svt2 som visade någon dokumentär. Det var om ett gammalt par i Kiruna som skulle hjälpas åt att tapetsera en fondvägg vilken de inte riktigt var eniga om. Den timmeslånga dokumentären heter Paradiset och kan ses på SVTs sida via denna länken:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=81516&a=1178179&lid=puff_753707&lpos=lasMer


Gnabbandet mellan genom hela dokumentären är helt underbart. Man sitter med ett brett leende hela tiden. Men jag kan inte låta bli att citera det härliga uttalandet från herrn i huset som fälls någon gång under pågående tapetsering:

"Ska äkenskapet hålla, då tror jag inte man ska ha frun som hjälper till å tapetsera. För då går det åt helvete med äktenskapet. Ska äktenskapet vara lyckligt, skicka iväg kärringen då och så tapetserar du. Låt henne inte komma hem förrän det är färdigt."

Haha... det känns igen så väl! Dels hemmifrån uppväxten och dels från tidigare förhållanden. Det är nog helt enkelt så när killar och tjejer ska göra saker tillsammans... man har sina olika sett och åsikter. Men förhoppningsvis blir det bra när det är färdigt! =)

Men det är inte det som är slutknorren i det hela... för det kommer ett par riktigt bra som jag inte vill avslöja här. Jag rekomenderar er varmt att se denna härligt romantiska dokumentärkomedi själva!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback