Oj, vad med vuxenpoäng!

Jag har lyckats överträffa mig själv flera gånger nu.

Först har jag gett mig på ett par försök med symaskinen. Först med att lägga upp ett par långa byxor så att de blev knäkorta och med ett litet sprund i sidan. Tack och lov för uppfållningsband som man stryker på! Utan det hade det nog faktiskt inte blivit så bra.

Det andra projektet var en idé jag fick... att klippa av ett par utslitna jeans, sprätta isär benen och sy om till en kjol. Ja, ja, det var tänkt som ett långtidsprojekt. Men när klädpaniken infann sig kvällen innan midsommar så gav jag mig bara den på det. Det tog väl halva natten och ett par gånger fick det nålas om, men den blev klar och jag hade på mig den på midsommar.



Sen så har jag suttit och varit bitter på det ständiga blåsandet här, eftersom det har totalförstört mina fina pelagorer. Jag har ställt ut dem och tagit in dem om vart annat. Nådastöten blev när jag glömde dem ute under midsommarhelgen. När det regnar som bäst under det kraftiga åskvädret tittar jag ut och ser att min stora (fd. stolthet) pelargonia ligger misshandlad på balkonggolvet.

Efter ett mindre lyckat försök att rädda en kvist i glas med vatten, så googlade jag lite och hittade jag denna käcka hemsida:

Där jag läste att det var bättre att plantera dem direkt istället. Guldtipset jag fick var dessutom att C-vitaminer var ett bra sätt att få dem lite piggare. Sagt och gjort, laddad med jord, krukor, kniv, C-vitaminbrus och vatten så gick jag på mina kära blommor... De lösa små kvistarna stoppades nybeskurna ner i små krukor med jord. Den ursprungliga blev nedskuren och jag pillade bort all gammal jord för att plantera ner den i ny härlig jord. Jag har dock ingen som helst aning om jag gick för hårt på rötterna eller inte. Så om de nu överlever eller inte får väl högre makter avgöra, men nu har jag gjort ett tappert försök i alla fall.

Det sägs ju att man ska ha lite gröna fingrar när man jobbar med växter. Om jag har det eller inte, det vet jag inte. Men bruna blev de i alla fall. =)




Hur ska jag toppa det här nu då? Ja, nästa steg är väl att göra de där syltkakorna som jag tänkt att göra så länge... Men inte ska man väl ta ut sig och göra allt på en dag. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback