Kontraktskrivning m.m.

Japp, då har man varit och sålt sin själ till en nyarbetsgivare idag... så nu är man anställd som eventpersonal för extra vid behov. Det är bara att börja vänja sig vid glatt morgonhumör och strålande leenden trots det härliga Gôteborsska vädret. =) I augusti drar det igång...

I onsdags hade jag dragit igång ett nytt syltkakebak och min föräldrar passade på att komma på fikabesök. Men gottegrisen till far som jag har ville ha tårta, så de hade med sig bakelser till kaffet. Hmm... vet inte riktigt hur jag ska tolka det där... kan det varit en fin pik om mina inte alltför goda erfarenheter i köket... ??! =) Passade även på att få använda finporslinet... kaffeservisen från farmor.





Sen på kvällen var det återigen dags att kuta iväg till Polketten... denna gång dansa till tonerna från ett riktigt lokalt kultband inom dansbandsgengren... Flamingokvintetten! Casper från Arvingarna var där med sin familj och tittade på när "Farfar" spelade, vilket stolta farfar gärna berättade. =)


Det var nästan värsta PRO-träffen... haha... näe, så illa var det inte riktigt. Men det var väldigt mycket folk och medelåldern var något högre än vanligt. Först kände jag nästan inte en kotte och fundrerade på att gå hem igen... men under och efter första pausen så dök det ena välkända ansiktet upp efter det andra, så jag stannade och kvar och blev ju kvar till sista dansen som vanligt. =)

Gårdagen blev en heldag vid datorn... eller näe, jag var ute en stund på balkongen och satt i solen och läste ut min deckare av en av favoritförfattarna (En lek med Eld - Peter Robinson) som jag hållit på med hela våren. Man hinner och orkar ju aldrig läsa nuförtiden. =( Men tur i oturen med det är att jag har två böcker till av honom att hugga tag i nu. Har redan börjat på nästa... (En märklig affär) =)

Idag tänkte jag baka klart mina syltkakor... hann inte baka ut hela degen sist. Sen ska jag hinna läsa lite och ikväll blir det dans igen =)

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hallå där! Var ska du börja jobba nu då?

Postat av: Annikan

De där kakorna såg ju väldigt goda ut, undra hur de smakar?? Blink, blink ;)



Hoppas du får kul på Liseberg ikväll och att du träffar nån känning.



Grönsaker är ju alltid bra, nyttigt med ;)

2008-07-18 @ 15:20:41
URL: http://annikan.blogg.se/
Postat av: ChriStina

Åh, vad kul med kommentarer!! =)



Mattias: Jag kan säga såhär att jag kommer att stå med ett leende på central plats på vardagsmornarna och hälsa folk glatt godmorgon och ge dem en tidning av gratiskaraktär i alla väder =)

Men det är ju bara som extra jobb... pluggar vidare till hösten.



Annika: Mm... kakorna blev goda. Om du hade följt med till Liseberg hade de kunnat avsmakats *blink,blink

Ja, visst grönsaker är hälsosamt för själen =D

2008-07-18 @ 16:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback