Kaffe & kjolstyg... ;)

Igår hade jag en härlig shoppingdag med min mor. Vi åkte till Frölunda Torg och gick nog igenom varenda klädaffär som gick att hitta och så fikade vi på Davids Bageri. Men i jakt på en viss topp på KappAhl så for vi vidare till Högsbo ICA Maxi. Jag hade precis gått och grämt mig över varför det inte finns några kjolar i affärerna när jag helt plötsligt hittar kjolen som jag bara blir sååå förälskad i. Hmm... självklart skulle det ju inte vara nån rea på den inte... Men, man kan väl prova hur den ser ut på och hoppas lite på att det ser förjäkligt ut, så att den där förälskelsen får ett snabbt slut. Men där i provhytten står jag med en underbar kjol som sitter perfekt om jag bara kunde fått upp dragkedjan... men vart var dragkedjelåset??!

Suck! Dragkedjelåset var borta och detta var den enda kjolen i den storleken, förövrigt fanns det bara ytterligare en och den var två storlekar större. Så när jag kommer ut till mamma och säger att den var perfekt men dragkedjan var trasig, så är inte mamma den som inte ger sig i kast med att pruta. Jodå, vi fick rabatt på den om vi ville köpa den ändå, halva priset! Oj, vi stod och funderade en stund och jag som börjat bli lite kaxig med symaskinen, tänkte: hur svårt kan det va?! Att bara köpa en ny dragkedja och sy i. Mamma var mer övertygad om att det skulle räcka med att om vi bara fick dit ett nytt lås, så behövde vi inte ens sy om något. Sagt och gjort, vi slog till och åkte iväg och köpte två dragkedjor för säkerhets skull.

Helt enkelt var det inte. Trots två olika nyinköpta dragkedjor och efter en herrans massa pill, så funkade det inte att bara flytta över dragkedjelåset, utan det fick sprättas upp och sys i en helt ny istället. Vilken tur att man har en mamma som är snäll och hjälper en! =)



Jag fick även ett par leggings som jag varit på jakt efter ett tag. De passar dessutom kanonbra till min nya kjol, så nu kan man gå ut och dansa i sin nya outfit! =)

Som underhållning under tiden och tack för hjälpen så bjöds mamma på kaffe och mina hembakade syltkakor på balkongen. Vilket underbart väder det var och ännu bättre är det idag. Här har varit över 30 grader direkt i solen. Har varit på balkongen större delen av dagen och bara insupit den energi som man får av de varma och härliga solstrålarna
.


Laddade upp de sista jordgubbarna som jag hade i kylen på en djup tallrik och var bara tvungen att leka lite med kameran över hur härligt goda de såg ut. Somrigare bild går väl nästan inte att få... jo, det skulle vara smutron trädda på ett strå! Det är sommar så det förslår. Eller en liten barnamun som är full med blåbär, både i och utanpå ;)

Hade tänkt att jag skulle ut och fotografera idag. Men dels så kom jag inte upp förräns 10, fastän klockan ringde första gången vid 8 och sen har det nästan varit för varmt. En annan tanke var att få lite liv i min cykel också. Behöver fyllas på en massa luft i däcken och putsas upp lite efter hösten. Men det är det ju inte för sent för än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback