Snö!!! =)

Idag skulle egentligen mitt jullov ha tagit slut... ja inte rent bokstavligt men jag hade satt som mål att börja plugga till omtenta redan från 2 januari. Dagen är förvisso inte slut än och jag har i tankarna att sätta mig så smått med reglertekniken under kvällen. Det var helt enkelt alldeles för lockande med att försöka lösa korsordet som låg där och retades med mig.

Men lite andra nyttigheter har jag trots allt lyckats med. Tog mig till skomakaren och fick äntligen lämnat in mina skor för att laga en tappad klack. Sen, glad över de stora snöflingorna som föll och den härligt friska luften när jag ändå hade tagit mig ut, så bestämde jag mig för att ta en promenad. Laddade med ljudbok i öronen och så lät jag bara benen gå av sig själva.

Tänkte jag skulle gå och handla innan allt annat folk kommit hem. Men tji fick jag kl.16 var tydligen rena rushen i affären. Antingen var det fler än jag som tänkt den tanken, eller så slutar folk jobba tidigt. Jaja, det var väl lika bra att få det gjort.

Till mitt stora förtret så har det slutat snöa nu... och det som föll hann aldrig att lägga sig ordentligt. Så jag får nog vänta ytterligare på min snö. Men det är ganska kallt nu så man kan ju bara hoppas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback