En lååång vecka med lite sömn som genomgående tema!

Jahapp.. då var jullovet slut på riktigt och en hel läsvecka gått till ända.

Trots att tiden bara flyger iväg så kan jag inte förstå att det bara var en vecka sen jag satt och njöt av de sista timmarna av jullovet.

Kurserna har dragit igång, som vanligt i full fart på högsta växeln. Denna period hade jag ambitionen att läsa en extra kurs...men igår tog jag till mitt sunda förnuft och beslöt slutligen att jag skulle lägga ner den kursen innan det går för lång tid och att det går utöver andra. Kändes som att det kunde bli lite för mycket att läsa 150% och ha två föreningar den här perioden.

Föreningar ja. Arbetet fortgår med Rickard Wilson Sällskapet. Nu har vi äntligen fått till en arbetslista att jobba utifrån. Dessutom är det dags att ta tag i att få ut information om att söka årets stipendie. Vi hade styrelsemöte i onsdags och ska ha ett arbetsmöte under nästa. Blir spännande att se vad vi kan lyckas åtstadkomma.

I måndags hade vi vårt första möte med Elektra. Oj, vad spännande det ska bli. Vi åkte under tisdagseftermiddagen till Myrornas och lyckades att hitta kavajer till studentvänliga priser. Vi gjorde en mall och har målat ELEKTRA med gul textilfärg på ryggarna! Oj vad fina de blev. =)

I torsdags var det dags för årets första pubrunda! Killarna hade städat på rummet och köpt in ett par bibbar med vin. Så det blev lite förkör med diverse människor. Jag lyckades att lura Annikan att hänga med också. Efter nån öl tyckte jag och Andreas att det kunde vara en god idé att stoppa nån mat i magen. Så Andreas, Annika och jag gick till Gibraltar och käkade pizza. Det blev sen en sväng till Elektra, E6, Kajsabaren, Basen, TT och på väg mot M-winden....men då insåg vi att det ingen idé att gå in eftersom vi snart skulle ner och hinna med sista bussen.

Som ofta när jag varit på galej... så kunde jag inte sova ordentligt,. Så jag vaknade efter fyra timmar och kunde inte somna om, så det blev till att slötitta på en film innan det vad dags att gå upp när väckarklockan ringde två timmar senare. Så fredagen blev något seg. Hade en föreläsning 10-12 sen var det mest slappande i Linsen och försökte läsa lite förläsningsanteckningar och material. På kvällen var Annikan här och vi skulle fixa Indesign på hennes dator, som vanligt ska ingenting vara enkelt. Men det blev bra till slut. Vi hade i alla fall en mysig kväll med Lets Dance på tv´n, chips och godis och en massa snack om ditt och datt och livets stora frågor... =D

Igår lördag vad det dags för IFFE (Informationsdag För Föreningsaktiva på Elektro). Det var bara att pallra sig till skolan för att vara i skolan lagom till 9 då bussen skulle gå. Vi samlades allihopa i Herkulesgården i Mölndal(?), där vi fick information om kåren, sektionen, styret och föreningarna. Förra och nya programanvariga kom dit och hade lite gruppövningar med moral, etik och sunt förnuft. På kvällen när vi kom tillbaka så var det sittning med en grymt god sparrissoppa till förrätt, fläskfilé med ris och spenat till huvudrätt och en smarrig kladdkaka till efterrätt. Efteråt var allmänt kalas i korridoren, och något senare så kom de "gamla" från Elektras ohmsits och hälsade på oss. Det var otroligt kul, det var några få äldre som var med som aldrig har träffat. En som satt någongång på 70-talet. Oj, vad spännande... hoppas att vi också kan få till en bra ohmsits under året. =)

Kvällen fortsatte även med en sväng i CCC Källarn. Massa folk man kände var där, så det var riktigt trevligt! Det sämsta var att de bara hade drinkar så det gick inte så bra med min önskan att bara dricka nån öl. När det sen var den tid på dygnet då morgonvagnarna äntligen hade börjat gå, så bar det av upp till Elektro igen för att hämta mina grejer. En prommenad som tog minst den dubbla tiden på grund av att vi försökte invänta Jonna under vägen. Sen när vi kom upp till korridoren igen så hittade vi några tappra själar som var kvar där. Så det blev att man tjötade lite här och där med dem. Till slut när jag insåg att klockan fraktiskt var 07.00 tyckte jag att näe...nu får det vara nog. Jag hade ju varit uppe i 24 timmar! Första bästa vagn hemmåt och krascha i sängen för att få några timmars sömn.

Veckan som kommer ska vi ha överlämning med TGE. Det ska också bli kul att höra vad de har tänkt med kommande året. Ska också bli kul att kunna gå på TGE-arren igen och inte vara den som arrar dem ;)

Kommentarer
Postat av: Annikan

Vi önskade med att du hade varit med igår, det får bli nästa gång, då slipper du inte undan :).

Det var en kul kväll på Chalmers, kul att se allt folk, hihi
Och en himla mysig tvkväll, alltid kul att tjöta lite. Tack för hjälpen!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback