Livet är hårt som reklamutdelare...

Haha... idag var jag med om en upplevelse som jag sent ska glömma. Först vart jag jäkligt sur över det, men nu med lite distans så var det faktiskt väldigt kul.

Det hade återigen strulat med leveransen av reklamen... den kom sent under fredagen och sen saknades det lite så jag var tvungen att ringa jourtelefonen under lördagen. När det sen väl kommer extraleverans av det som saknades, så var det för lite och då var det för sent att ringa jouren igen. =(

Men så idag skulle jag gå ut med allt... vilket var mycket mer än vanligt. Tungt var det så det gick inte att speeda på som vanligt, eftersom det var både reklam samt samhällsinformation och vilket innebar att det skulle delas ut nåt i alla brevinkast. Det var bara att ha tungan i rätt mun och se till att det blev rätt i lådorna.

Första grejen som hände under vägen var att jag möter en dam när jag ska in i andra trappuppgången av rutten, vilket innebär att jag kommer med en ölkärra verkligen fullastad med reklam. Varpå  hon utbrister: -"Oj, vad du måste läsa!". -"Ursäkta, vad sa du?" sa jag och tog ur lurarna från radion i mobilen ur öronen och trodde jag hört fel. -"Ja, vad du måste läsa... eller är det reklam kanske...?!! Jag tänkte att här kommer det någon som håller på att läsa ihjäl sig!" -"Näe, riktigt så illa är det inte. Jag ska dela ut reklam." Hehe... kärran var verkligen lastad till en höjd av ca. 1,20 m... Tror nästan inte att jag kommer upp i så mycket papper under hela min Chalmerstid ens om jag skulle stapla alla dem på hög.

Vidare i rutten så springer jag i en annan uppgång. Reklambunt här, endast lokaltidning (som skulle i de med "Ej reklam") där... värst flytet och det rullar på. Tills en våning när jag är på väg ner i trappan då dörren till sista lägenheten på våningen jag lämnar plötsligt öppnas och en dam i "klimakterieåldern" hojtar på mig. -"Det här vill jag inte ha!" och hon börjar samla ihop allt och sträcker ut det till mig. Tankarna snurrar i huvudet på mig... hade jag lagt fel??? Tills hon säger till sin vänninna som står lite innanför: -"Ja, jag borde kanske ha satt en lapp på dörren... men det här vill jag inte ha!" -"Näe, okej, inga problem... sätt bara upp en lapp på dörren så slipper du få det mer", säger jag med ett leende och serviceminded samt  lättad över att jag inte gjort fel trots allt. -"Jo, men man vill ju ha vissa saker... men inte sånt här!" Hjälp, jag blir helt ställd och tänkte... ja,ja..hon får väl skylla sig lite själv då... men tar emot hennes bunt utan knussel. Sen kommer chocken när hon säger skrattandes -"...men vad söt du är!" Det lät så nedvärderande och jag trodde nästan att mitt tålamod skulle brista. Det lät verkligen inte som att hon menade att jag var gullig eller snäll som inte käftade emot. Men jag bet ihop och tackade för mig och gick vidare.

Vad fasiken tänkte hon med???! Finns det nån stereotyp för hur reklamutdelare ska se ut?? Det är inte roligt att slita hund för i princip inga pengar och sen få sådana påhopp. Men jag får väl vända på det och säga: "Tack för att jag inte föll in under stereotypbilden!"

Nu ett gäng timmar senare, så är det faktiskt en ganska rolig händelse... jag skulle velat ha se min egen min när jag stod där. När jag berättade nyss för en kompis via MSN om dagens händelse, så skickade han snabbt en länk till en sketch på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=tdIjbFjfZNU Så klockren! Titta på den! Jag skrattade gott när jag såg den! Nu vet jag vad jag kan vänta mig i framtiden... haha. =)

Och för att inte råka ut för onödig reklam, så finns det fina "Reklam, nej tack"-skyltar som någon tagit sig tid att göra. Men även sådana av den roligare varianten som kan göra den mest rutinerade reklamutdelaren förvirrad! Haha... så varsågoda, här kommer en länk till dessa också... Roliga "Reklam, nej tack"-skyltar. Jag lovar att jag ska göra mitt bästa om jag delar ut hos er och ni har satt upp en av de roligare... haha! =)

Jag funderar  själv på att sätta upp en sådan skylt... men om man inte får någon reklam, så får man ju bara räkningar och ingen rolig post alls! Och sen kan jag ju dessutom inte själv hoppa på den stackars reklamutdelaren och fråga vilka listor jag finns med på och säga att jag inte vill ha nån jäkla reklam. =)


Kommentarer
Postat av: Annikan

hihi ibland kan man ju undra hur folk tänker :)

finns konstigt folk överallt ...



haha ja men borde kanske kolla upp vilka listor man är med på :)



Postat av: Lilla jag

Haha... jag måste ju rekommendera att ni sätter upp roliga "Nej-tack"-lappar. Jag har en dörr som jag springer förbi varje vecka där det står:

"Ingen reklam, tack! Inga räkningar, tack!" Jag ler varje gång.



Sen i en annan uppgång så är det två lägenheter på samma våning som har likadana roliga dörrmattor med texten: "Oh no, not you again"



Haha... det är sådana små saker som gör min reklamrunda lite roligare i alla fall! =)

2008-08-25 @ 00:42:07
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback