En drottning har gått ur tiden...

Äntligen kan jag våga mig på att hoppas på att striden är över!

Illbatting på väg in till boet...

I torsdags var det en kille från ohyrebekämpningsföretaget här och besprutade ventilen, eller luftintaget eller vad det nu kan heta, som jag har på min balkong. Det flög först omkring några förvirrade illbattningar... getingar alltså, men sen när de inte ville flyga in i ventilen, så försvann de så sakterliga. Nu har jag inte sett några på hela helgen. Förhoppningsvis så har giftet även nått ner till drottningen och utrotat hela kolonin. Skönt!

En liten rolig händelse i det hela var att på ondagen, alltså dagen innan de skulle komma, så får jag ett telefon samtal där de kollar om jag är hemma på inbokad tid och allt sånt stämmer. Sen säger han något som får mig att tappa hakan och nästan börja att stamma. -"Jo, det är så här att TV4 undrar om de får vara med och filma. De skulle göra något reportage. Du får ju givetvis säga nej, om du inte vill." Haha... jag trodde nästan att han skämtade med mig först. Ja, jo, det går väl bra och jag skulle vara hemma hela dagen om det nu skulle passa dem bättre med en annan tid. Killen säger att han ska återkomma när han har pratat mer med journalisten och det kunde ju tänkas att det kanske skulle bli en liten intervju också, och så avslutar han skrattandes med: -"Ja, då får du kamma dig tills imorgon nu då!" Var på jag skrattandes lyckas klämma ur mig: -"Ja, nu fick jag då allt att göra i alla fall."

Oj, vad spännande... nu får jag mina 15 i rampljuset, tänkte jag! Men jag måste städa! Vilken tur att jag gjort i ordning så fint på balkongen...eller, vänta nu! Kan man ha en balkonglåda med ogräs??! Hur ser det ut egentligen?! Näe, den får vi gömma undan för stunden och flytta ner mina kryddor och ställa dem lite snyggt där så länge eller nåt. Ja, ni kan förstå att hjärnan gick på högvarv en stund...

...tills killen ringer upp igen en liten stund senare och säger att det tyvärr har blivit ett missförstånd mellan honom och TV4redaktionen. Reportaget var tydligen redan gjort, veckan innan. Så det skulle inte bli något filmande hos mig och undrade om det gick bra att det kom någon på den från början utsatta tiden.

Haha... där fick jag långa näsan! Snopen över att inte få bli kändis denna gång heller... =(
Men man får ju se det positiva i det hela... jag slapp att gömma en balkonglåda med växande mossa, gräs och annat ogräs i klädkammaren... haha! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback