Goa öhl, trevliga killar och besannade fördommar... ;)

Hihihi...igår var jag ute och drack några öhl med Annikan. Oj, vad kul vi hade!
Vi gjorde nästan en pubrunda på Avenyn ;) Började med en go kall i lung och ro på Bishop Arms, sen gick vi ned till Babar, vidare till Rockbaren och till sist hamnade vi på ??? (Gamla Bubbles, kommer inte ihåg vad det heter nu...)

Åhh... äntligen fick jag en riktig Guinness! Som jag har saknat dem... Jag gjorde ju ett tappert försök med en folköl tidigare i somras, men det var ingen höjdare... och de som görs från DaughtMasters duger ju... men inget går upp mot en riktigt högklassig Guinness på fat!!!

Jag tror jag börjar med den sista fördommen... om stället Bubbles! Det är ett ställe som jag verkligen inte tycker om. Åldersgränsen är 30 för att komma in och som oftast så är det hård leg.kontroll på killarna medans yngre tjejer oftast inte har några problem att komma in. Det är ett av de ställen som har öppet till 5 och jag kan ju säga att det är ett av de ställen som jag själv inte skulle välja att gå till. Nu var vi ett gäng som inte ville att kvällen skulle vara slut så det var några som tyckte att vi skulle gå dit och därav så hamnade vi där. Som tjej att vara där känns som att kasta sig ner i ett hav fyllt av pirayor eller nåt... Herrar i alla åldrar som näst intill dreglar över allt som är av den kvinnliga sorten. Jag har inte varit där mer än en eller två gånger tidigare...men gillade inte stället. Att det nu hade bytt namn och troligtvis nya ägare, var inget som verkade ha gjort någon märkbar skillnad... Usch, näe..nu klarar jag mig från lusten att gå dit igen på ett tag ;)

När vi kom till Babar (tidigare på kvällen) så var det fullt med folk... det var fortfarande två för en i baren. Vi började prata med ett gäng trevliga killar som var vänliga att släppa fram oss till bardisken så att vi kunde beställa. Det var ett spritt gäng som jag aldrig fick något grepp om hur de kände varandra. Två dalmasar och en göteborgare. De var trevliga att prata med så vi stannade kvar där och fortsatte att prata med dem. Killen som jag pratade mest med var från Falun och hade en sån där underbar äkta dalmal-dialekt. Det roliga var att han berättade hur han hade hamnat här i Göteborg, hade flyttat hem ett tag men sedan flyttat tillbaka ner till Göteborg. Sen kom det en kommentar som jag inte har kunnat låta bli att småskratta åt hela dagen. Han berättade att han var äldst i syskonskaran och att hans yngre syskon bodde kvar i Falun och redan hade familj och barn, medans han var här nere, singel och utan barn. Han hade fått lite smågliringar från sin mamma som gärna ville ha fler barnbarn och undrade när det skulle ske, men som sedan sagt: "Näe, du är ju sån där storstadsbo, du!" (på bred falunska) Ja, jösses efter att ha sett filmen "Masdjävlar" har man väl fått lite fördommar om livet i Sveriges mindre samhällen... och det här var ju som pricken över i:et... jisses, var det var svårt att hålla sig för skratt, men jag lyckades! =)

Jo, sen när vi var på Rockbaren... så hör jag bara mitt i allt vimmel någon som skriker "Maaaggan!!!". Jag tror ju inte att det till mig, men kisar ändå bort åt det hållet som jag tyckte det kom i från...och ser Flygarn som sitter och viftar med armarna och ett stort, brett leende! Det var kul att springa på honom. Han hade visst gått och blivit med flickvän... spännande! Hon verkade väldigt trevlig.

Nu har jag jobbat klart för denna sommarn på Capax... om det inte blir någon akut planändring och de ringer in mig igen. Så nu blir det hårda tag med pluggandet framöver. Har slarvat en del nu det senaste och i dag har det inte blivit mycket gjort på den fronten. Har tvättat lite tvätt, min jacka och badrumsmattorna... sen kom jag på att det inte var någon idé att lägga in de nytvättade mattorna igen utan att göra en rejäl och välbehövlig städning av badrummet... så det har jag roat mig med idag.

Men imorn...då blir det optimering, extremvärden m.m... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback