Idag har jag äntligen fått tummen ur...

...och börjat plugga lite...men det går trögt! Mest för att jag inte har ro att sitta still och en massa andra saker som lockar. Men nu har jag lovat mig själv att sitta hela kvällen med matten.

Förra veckan var jag och shoppade med mammsen på tisdagen när affärerna hade öppet som vanligt igen. Fick handlat lite prylar som jag hade planerat, exempelvis en billig kaffebryggare till TGErummet, en pedalhink till badrummet, nytt duntäcke och kudde (välbehövligt!) och en massa annat smått och gott. Vi var och tittade runt i det nya köpcentret 421 i Högsbo. Trevligt att ha en ICA Maxi så nära nu och jag såg att det fanns en busshållplats alldeles utanför så man kanske kan ta sig dit och shoppa med jämna mellanrum.

Sen på onsdagen var jag och gästspelade på Capax. Hjälpte till att inventera. Så jag jobbade 7 timmar, inte så mycket men lite extra pengar i alla fall.

På fredagen kom mammsen och pappsen in och hälsade på mig... de hade en liten försenad julklapp... en väggfäst sminkspegel till badrummet inklusive montering ;) Jag hade sett en i ett reklamblad men hittade inte den när vi var på Silvan. Äntligen kan man slippa stå i badkaret för att kunna sminka sig och se ordentligt. Det är inte lätt när man är kort och närsynt. :D

Göran var här och hälsade på fredagkvällen också. Han fick sina julklappar som jag som tur var precis hade hunnit att införskaffa tidigare på dagen. Sen igår (söndag) kl.13 gick han på CCC. Spännande att höra sen vilken post han har fått.

Jag har också fått igång mitt trådlösa nätverk till den bärbara i alla fall. Det tog sin lilla tid och det var tur att pappa var med och hjälpte till. Men sen krånglade det med DC++ och fick jag försöka lösa det på egenhand...efter mycket letande och många suckar, så fick jag äntligen ordning på det. Det visade sig som vanligt att det var mycket enklare löst än jag hade trott. Men som pappa säger: ... det är nyttig träning! ;)  Han var inte lika kaxig när jag sa det tillbaka till honom när han har problem att lösa en sudoku som jag lyckades lösa. :D

Jag har fått en skiva med gamla bilder som mina fastrar har scannat in från farmor och farfar. Jag tittade igenom dem härom dagen. Faster Konny har gjort powerpointbilder med datum på födelse-, döds- och vigselsdatum på en del. Enguldgruva för min släktforsknng, så igår tittade igenom dem igen och har fört över de datum och personer som jag saknade hittills i mitt anträd. Hade lite frågor om farfar och farmors halvsyskon och "plast"syskon samt deras barn som jag idag fick klarhet i efter att ha pratat med pappa. Ska bli kul att lägga in alla bilderna i forskningen också. Men det får bli ett senare tillfälle...troligtvis till sommaren om det inte lugnar ner sig lite på helgerna efter omtentaveckan. Fast den risken är väl inte så stor. ;)

Idag fick jag reda på att Capax behövde extrahjälp i morgon och på torsdag. Bestämde att jag kunde jobba heldag i morgon och fram till lunch på torsdag. Då kan jag ju ändå plugga på torsdagen. Kanske kan jobba någon mer halvdag. Rätt så skönt att komma upp och göra något annat i början av dagen. Om jag känner mig själv rätt så hade jag nog inte börjat plugga innan dess i alla fall. Svårt att få tummen ur och börja. Men jag får väl ta och börja åka ner till skolan och sätta mig och plugga igen. Men det är inte alltid att man får mer gjort där heller. Blir mycket prat runt omkring en.

För att runda av här... så vill jag sända en tanke till min mammas morbror Poul som fyller 88 år idag, samma dag som Elvis som han själv skulle sagt!  ;)  Grattis och hoppas du har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback