Gott Nytt År!!!

Då var det dags att börja vänja sig vid att skriva 2007. Nytt år, nya äventyr. In med det nya, ut med det gamla. Jag hoppas i alla fall att det blir ett toppenår.

Idag fick mig ett riktigt skrattanfall som jag inte fått på länge. Satt här vid datorn och "pratade" med mamma via msn. Vi hade så roligt så att det slutade med att det var omöjligt att sluta skratta, man skrattade åt ingenting, fick kramp i magen och andnöd och att tårarna bara rann så att man inte kunde se varken skärmen eller tangentbordet. Fick ta av mig glasögonen för att överhuvudtaget kunna se något. Ja jösses, vad kul det var...! Det går inte att återberätta vad det var som var så roligt, det var bara mitt i stunden. Men det är skönt att få ett sånt där riktigt anfall ibland.

Såg en gullig dokumentär från Danmark idag - Den sista dansen. En dokumentär från Strandvejens plejehjem (för dementa) i Middelfart (stan där min mormor bodde). Det speciella med just det vårdhemmet är att de försöker göra roliga saker med de gamla och att de ska vara vad de vill som bestämmer hur det ska vara. Att det ska vara ett hem med betoning på just hem. Det kom så mycket roligt från de gamla så man höll på att kikna av skratt ibland. Men visst var det ibland sorligt och att man önskar att man inte blir sån när man blir gammal och skröplig. Det verkade i alla fall som att det var ett väldigt trevligt hem och att många av de gamla verkade pigga och skojfriska trots demensen.

Näe, nu ska jag gå och göra det jag är bäst på.... ingenting och ändå ha fullt upp!  ;)
God fortsättning på det nya året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback