Trött på Göteborgsmonsunen...

...det enda positiva är att det verkar som att sommaren håller i sig =)

När man vaknar och tittar ut så tror man att dagen precis har börjat med tanke på hur mörkt och trist det är ute. Men sen tittar man på klockan och inser att man borde gått upp för länge, länge sedan.

Idag har jag tillbringat några trevliga timmar nere på stan med Tomas och Andreas. Först en lunch på Cappuccino, där det intogs en härlig fisksoppa. Sedan efter att ha zick-zackat oss igenom en skara shoppingglada människor tog vi en fika på Bagatelle, där vi satt och bokstavligen såg ner på folk. =)

Full av energi när jag kom hem och märkte att det faktiskt var uppehåll, kilade jag in och laddade mobilen med en ljudbok och tänkte att nu jäklar ska det bli av med en promenad. Medans jag laddar telefonen så börjar det ju självklart att regna igen...

Tomas tipsade istället om lite Varan TV som jag inte hade sett. Men efter några klipp hörde jag att det återigen var uppehåll och denna gång passade jag på att gå ut. Det småduggade lite men denna gång tänkte jag inte ge mig. Det blev en tur runtom Högsbos nejder med en sväng förbi garaget för att se att allt stod rätt till där.

Gissa om det inte regnade mer innan jag kom hem. Men stoltheten och envisheten tänkte inte ge sig för lite regn, så länge man inte frös i alla fall. Det var skönt att gå där och sjunka in andra tankar och att man äntligen fått tummen ur att komma igång!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback