Ingen medalj denna gång heller...

...fast det hade jag väl inte riktigt väntat mig! Fick reda på under lunchen, på väg mot lunchhäfvet att MAK skulle ha medaljhäfv på kvällen. Jisses, det hade ju varit påsklov och ohmtentavecka...inte direkt så att man var på formtoppen.

Efter att ha pluggat en del under eftermiddagen, gjort lite andra nyttigheter och efter lite övertalning så bestämde jag mig för att jag kunde ju gå dit och titta, kanske bara ta flaskgrenen.

Det finns silver- och guldmedalj. För att få en silvermedalj så krävs det en totaltid på 20 sekunder och minst 1 rätt av 5 i öhlprovningen. Totaltiden grundar sig på att man tar tiden för sin bästa flaska och multiplicerar med två samt lägger till tiden för bästa 0,5 litersejdeln. För guldmedalj är det samma sak fast totaltid på 15 sekunder och minst 2 rätt i öhlprovningen.

Öhlen kändes snabb idag och i min iver så drällde jag bort den första flaskan vid nedstället. Andra flaska försökte jag säkra lite mer så att jag kunde satsa på sista flaskan, så jag fick 5,2 sekunder på den andra. Sista flaskan gick bra men det blev lite tillägg på den så den hamnade på 4,8. Gött, då fick jag ha 10,4 sekunder på mig på sejdeln, inte helt omöjligt... fast jag kan verkligen inte häfva sejdel! Min bästa tid ligger på dryga 15 sekunder, så det skulle innebära en jätteförbättring om jag skulle lyckas med medalj. På öhlprovningen som det brukar gå bra på klantade jag till mig lite... men fick trots allt 2 rätt till slut. Prickade in Falcon och TT, men blandade ihop Pripps, Åbro och Carlsberg. Jag skyller allt på MAK... öhlen man fick smutta på och lära sig komma ihåg av de olika öhlen var ju mer avslagna än blindtesten där man fick och skulle avgöra vilken som vad vilken.

Jag fick en del tips inför sedeln...andningsteknik, klunka mindre ofta men större klunkar... men det hjälpte tyvärr inte. Den är verkligen inte god. Den första sedeln var nog egentligen lite för varm, om jag hade fått den sist så kanske jag hade kunnat få en sluttid men jag avbröt alla försök. Sista gången gick det trots allt bäst, men då tänkte jag bara på medaljen och gav upp när jag såg att tiden passerades... jag tänkte ju aldrig på att kolla om jag kunde fått ett bättre personbästa. Klant!

Bättre lycka nästa gång! Det kommer ju att bli lite häfv nu framöver. EKAK ska ha SM i cortegeveckan och Häks kommer ha medaljhäfv också under cortegeveckan. Dessutom kommer EKAK att ha ett jubileumshäfv under Elektros jubileumsvecka. Man kanske kan få till nåt bra då. Får gå in i hårdträningsfas med vatten här hemma och se om jag kan få bättre sejdeltid...så kanske jag hinner förbättra mig till Häks medaljhäfv (samma regler som MAK´s men utan öhlprovning).

Näe, nu ska jag ta och göra lite nytta istället  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback