Första snön och snorkallt!

I natt föll årets första snöflingor! När jag vaknade i morse och tittade ut så var det vitt på marken. Men säg den glädje som varar länge... när jag kom ut så var marken som en skridskobana... Lilla jag med gummiskor fick vindfång i blåsten och började bara glida utan att ens göra något.

Varför måste det vara så kallt också? Det känns ju som om man är Sibirien när man sticker ut näsan och ändå är det bara typ nollgradigt. Typiskt det Göteborska vädret! Hoppas att det inte håller i sig. Vill gärna ha en lite mjukare övergång än från monsunperiod till istid.

Vad har hänt med kurslitteraturen i år? Det är nästan så att man kan tro att föreläsarna tävlar om att ha dyrast kursbok. Vi läser två kurser nu (10p) och ändå vill de att man ska köpa kurslitteratur för 1070kr!!!
 (670+50+30+180+140kr) Utöver det vill man gärna ha föreläsningsanteckningar för ca 100kr till. Och det var nog ungefär lika mycket förra läsperioden. Inte undra på att pengarna försvinner

I morgon är det pubrunda... inte lika kul längre när man har insett hur lite pengar man har kvar. Vi ska nog gå med Bamse, så hoppas att de inte tycker jag är för tråkig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback